úterý 8. prosince 2015

A když bylo upečeno, mohlo se slavit (fotoreportáž ze "Setkání nad kuchařkou")

SLÁVA! V pondělí 30. listopadu dorazila naše kuchařka v plné parádě na Kaštánek. Stalo se to hned ráno a kdo při tom byl, neprohloupil! Sotva jsem vynosila balíky kuchařek z auta, dala jsem na sporák vařit jablečný punč s rozinkami, skořicí a hřebíčkem a po chvíli už se slavilo. Cinkalo se skleničkama a z foťáků lítaly blesky.
Záhy po rozjezdu nás svou návštěvou poctil i pan kameraman Tesař, bez kterého by to slavit ani nešlo. To naše startovací video prý natáčel i stříhal s radostí, děti prý dodaly skvělý materiál! A to by nebylo, aby ho Markéta taky hned nezvěčnila s kuchařkou.
 Děkuju Markéto, že jsi ho pozvala, poprvé natáčet na Vrběnku a podruhé slavit. A to máš za to : ).
 
Nad kuchařkou se potom dál debatovalo, vzduchem létaly pochvaly na povedenou grafiku a vůbec na celé to dílo, že se nám to tak společně podařilo dotáhnout až sem. Také jsme vyslechli příběh o tom, jak se první kuchařka prodala hned za dvě stovky a debatovali, za jakou cenu ji budeme prodávat na jarmeku i jinde.
Mě ale, přiznávám, brala trochu nervozita, a tak jsem začala stěhovat kartony, bylinky a vařečky z hůry a pomalu rozdávat úkoly. Bylo třeba zkompletovat a zabalit víc jak 120 balíčků. Simča psala věnování podle seznamů, pěkně každému adresně, se jménem, Katka balila a mně připadlo napsat správnou adresu. Soustředěná činnost vyžadovala od všech maximální pozornost. Bylo to v typickém kaštánkovém mumraji celkem náročné, ale s výstavkou křesťanské dětské literatury za zády se nám to dařilo : ).
Jelikož mě po chvíli psaní nemilosrdně odvolal Vojta, převzala po mně nelehkou práci Zuzka. A řeknu vám, že to dělala moc dobře! Tak dobře, že už u toho vydržela až do konce.
K balení se postupně přidávali i další, až to vypadalo takto. Zvenčí naprostý chaos, zevnitř však skvěle koordinovaná práce. Spolupráce nám šla toho dne dobře. Bravo, dámy a děkuju.
Bylo nám trochu líto, že se děti nestihly podepsat nebo zanechat kreslený vzkaz ve vícero knihách a tak se s malováním a psaním věnování přidali taky Tobík s Matějem.
Kromě kuchařek s věnováním jsme chystali i tyto dárkové tašky: kuchařka, bylinky a přírodní vařečka. No chystali, Maruška chystala. Využili jsme přitom i dárkové tašky s logem Vrběnky, které týden předtím natiskla Jiřinka. 
Na správnost a dodržování technologických postupů dohlížela tříčlenná komise (Men in Black). Děkujeme!
Mezitím, co se v herně zuřivě balilo, chystal se v kuchyni oběd. Hlavního velení se ujala Amélie. Říkala, že se šla schovat do kuchyně, protože nechce poplést jména a adresy, ale já si prostě myslím, že se na to už doma chystala (měla s sebou ten svůj vynikající francouzský salátový dresink) a že ji to vaření bavilo. A taky jí to parádně šlo, takže já už jsem mohla jenom tu a tam něco přidržet a nakonec scedit těstoviny nebo brambory.
Mám sem prý napsat, že oběd chutnal překvapivě dobře. Proč překvapivě? No, schválně se podívejte do kuchařky na stranu 22 a zkuste si ho uvařit. K jídlu nezapomeňte přidat čerstvý listový salát s výborným francouzským dresinkem ze strany 45.
A jestli jste se právě teď dostali do úzkých, protože ještě kuchařku nemáte doma, tak neváhejte a kupujte  na Kaštánku. Děkujem ti Matko Země, za všechny dary, co skrýváš v sobě... Dobrou chuť! L.

2 komentáře:

  1. Luci, ty jsi to tak vtipně popsala! komise "men in black" v kastankovem mumraji... to jsem se už rozesmala :) skvely počin, nejen literární.

    OdpovědětVymazat